Obchodní podmínky

1. Základní informace

Kdo jsme?

Obchodní firma: GaiaRoots Innovations, s.r.o.

Právní sídlo: Příčná 1892/4, Nové Město (Praha 1), 110 00 Praha
IČO:  21449864

K čemu jsou obchodní podmínky?

1.1. Nákupem na gairo.cz uzavíráte s gairo.cz smlouvu. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (VOP) nám stanoví obsah této smlouvy. Dále budeme používat pouze zkrácenou verzi GAI místo celého názvu gairo.cz.

1.2. Další informace o GAI naleznete v sekci O nás.

Souhlas s obchodními podmínkami

1.3. Vytvořením objednávky (např. kliknutím na tlačítko, kterým objednávku dokončujete) se pro vás tyto VOP stávají závazné. Součástí jsou zejména Reklamační řád, Podmínky ochrany osobních údajů, Způsoby dopravy a další dokumenty, na které se odkazujeme.

Jaké části VOP jsou závazné a jaké ilustrativní?

1.4. Na začátku vybraných kapitol či jiných komplikovanějších částí VOP jsme pro vás vždy shrnuli podstatu a nejdůležitější informace. Shrnutí kapitoly je psané kurzivou (v infoboxech) a slouží pouze pro základní orientaci a není právně závazné.

1.5. Naopak číslované odstavce právně závazné jsou.

2. Jak můžete nakupovat na GAI

Nákup prostřednictvím e-shopu

2.1. Nakoupit lze na adrese www.gairo.cz.

2.2. Objednávka je vytvořena v okamžiku kliknutí na tlačítko určené k dokončení objednávky. Do té doby můžete svoji objednávku v košíku libovolně upravovat, včetně způsobu dopravy a platby.

2.3. Smlouva je uzavřena až v okamžiku, kdy vám objednávku potvrdíme. Potvrzení objednávky obdržíte na vámi zvolenou e-mailovou adresu, proto vás žádáme o překontrolování správnosti vámi zadaných údajů. Přílohou potvrzení objednávky jsou rovněž tyto VOP a Reklamační řád.

2.4. Následná změna objednávky je možná pouze po vzájemné dohodě, popřípadě za podmínek stanovených zákonem nebo těmito VOP.

2.5. Objednávky přes e-shop www.gairo.cz lze vytvářet nonstop.

2.6. Děláme vše pro to, aby k výpadkům e-shopu nedocházelo, ale výjimečným výpadkům není možné zcela předejít. Proto v případě výpadku informačního systému nebo zásahu vyšší moci (např. výpadek elektřiny) neodpovídáme za nedodržení provozní doby e-shopu.

Nákup prostřednictvím e-mailu či faxu

2.7. Objednávat můžete popřípadě po telefonu nebo e-mailu, které naleznete v sekci O nás.

2.8. V případě objednání přes e-mail je smlouva uzavřena v momentě doručení potvrzení objednávky na váš e-mail. Při objednávce přes telefon je smlouva uzavřena v momentě Vašeho potvrzení.

2.9. GAI si vyhrazuje v případě nákupu jakýmkoli způsobem vlastnické právo k věci až do okamžiku, kdy dojde z vaší strany k zaplacení celé kupní ceny.

3. Možnosti doručení zboží

3.1. Způsoby, podmínky a ceny jednotlivých doručení naleznete na www.gairo.cz.

3.2. Jakmile dojde k uzavření smlouvy, doručí vám GAI vybrané zboží zvoleným způsobem a musíte takové doručení umožnit a zboží převzít. Společně se zbožím vám GAI dodá i další doklady, které se k věci vztahují. Pokud jste zvolili dodání na adresu či výdejní místo některého z našich přepravních partnerů, předá GAI zboží dopravci, který zajistí jeho doručení vámi zvoleným způsobem v uvedeném čase. Až do okamžiku, kdy vám bude zboží doručeno a předáno, popřípadě do okamžiku, kdy odmítnete zboží převzít, nese nebezpečí škody na věci GAI.

3.3. O předpokládaném čase a dalších informacích ohledně vámi zvoleného způsobu doručení budete informováni skrze vaši uvedenou e-mailovou adresu. Předpokládaný čas doručení se může změnit v závislosti na logistických možnostech GAI a/nebo jejích dopravců, o čemž budete neprodleně informováni. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému GAI nenese odpovědnost za opožděné dodání zboží.

3.4. Během přebírání zboží byste si měli zkontrolovat, zda vám byl opravdu doručen takový počet zboží, jaký jste si objednali. Dále byste měli zkontrolovat, zda balík není již na pohled poničený, promáčklý nebo jinak deformovaný. Pokud bude balík poškozen, máte právo na to zboží nepřevzít, popřípadě zboží převzít a do předávacího protokolu společně s přepravcem zaznamenat jeho stav. Takový protokol poté společně s popisem závady zásilky zboží odešlete e-mailem na adresu [email protected], popřípadě tak můžete učinit prostřednictvím faxu nebo poštou na adresu, kterou naleznete v sekci o nás.

Zboží Vám bude doručeno nejpozději do 14 dní, způsobem dle vaší volby. Přičemž můžete vybírat z těchto možností: PPL, Česká pošta, Zásilkovna, DPD.

Specifické podmínky dodání při platbě předem nebo nákupem právnickou osobou

5. Reklamace aneb co dělat při vadě zboží

5.1. Veškeré podmínky a postupy v případě reklamace zboží se řídí Reklamačním řádem, který tvoří nedílnou součást těchto VOP.

5.2. Pokud zakoupené zboží prodáte nebo darujete (případně jinak k tomuto zboží převedete vlastnictví), musíte nás o tom vy i nový vlastník informovat. Pokud tak neučiníte, budeme k vám, jako k původnímu kupujícímu, přistupovat jako k vlastníku věci (např. při reklamaci budeme jednat s vámi a při případném vrácení peněz budeme peníze vracet vám).

6. Odstoupení od smlouvy

6.1. Při odstoupení od smlouvy ohledně přístroje, na kterém máte svá osobní data, doporučujeme, abyste si svá data zálohovali a z přístroje je poté smazali (pokud je to možné).

6.2. O způsobu vrácení peněz při odstoupení od smlouvy naleznete informace níže.

Jsem spotřebitel

Jako spotřebitel máte právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů, pokud jste jej zakoupili distančně, tzn. například přes e-shop www.gairo.cz. Zboží musíte v takovém případě vrátit neponičené, nepoškozené a bez známek používání. Zboží byste si měli vyzkoušet a prohlédnout stejně, jako kdybyste tak činili v běžné kamenné prodejně. Pokud budou na zboží známky opotřebení nebo jiného užívání, můžeme ještě před navrácením kupní ceny ponížit o náhradu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení.

Odstoupit od smlouvy nemůžete např. u hygienického zboží, které vám bylo dodáno v uzavřeném obalu a Vy jste jej z takového obalu vyňali, u novin, periodik nebo časopisů a dále také u zboží, které bylo upraveno na základě vašeho přání. Další případy, ve kterých nelze odstoupit od smlouvy, naleznete níže.

Jak postupovat při odstoupení od smlouvy včetně podrobnějších podmínek naleznete níže.

Podrobnější informace pro spotřebitele

Jakým způsobem můžete od smlouvy odstoupit?

6.4. Způsoby odstoupení jsou pro vás seřazeny podle rychlosti odbavení a vašeho pohodlí při jejich zadávání:

  • Odstoupit od smlouvy můžete vyplněním a odesláním vzorového formuláře na našem webu.

Od smlouvy můžete odstoupit i korespondenčně odesláním vzorového formuláře na adresu: Příčná 1892/4, Nové Město (Praha 1), 110 00 Praha.

  •  

Jak a kdy musíte vrátit zboží

6.5. Jakmile odstoupíte od smlouvy, musíte nám zboží vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od samotného odstoupení od smlouvy. Zboží vracíte na své náklady, které vám nebudou proplaceny. Zboží by mělo být nepoškozené, nepoužívané a čisté, včetně veškerého příslušenství, které jste k němu obdrželi. Pokud je to možné, zboží by mělo být vráceno v originálním obalu.

Kdy od smlouvy odstoupit nemůžete

6.6. Pokud se jedná o spotřební či hygienické zboží, lze odstoupit od smlouvy pouze v případě, pokud není porušen originální obal balení, popřípadě jiný hygienický obal chránící samotné zboží. To se týká např. drogistických výrobků, kosmetiky apod.

Další případy, ve kterých nelze odstoupit od smlouvy

Co když vrátíte zboží poškozené, poškrábané či jinak opotřebené?

6.14. V případě, že vrátíte zboží poškozené, poškrábané, či s jinými známkami opotřebení, můžeme vám vracenou kupní cenu zboží ponížit o částku, která odpovídá takovému opotřebení.

Jak vám vrátíme peníze?

6.15. Peníze vám budou vráceny do 14 dnů od odstoupení od smlouvy stejným způsobem, jakým probíhala platba. Nemusíme vám však peníze vrátit dříve, než vrátíte zboží, popřípadě, než prokážete, že jste zboží odeslali. Rovněž máte právo na vrácení peněz vynaložených na dodání zboží při jeho objednávce, pouze však do výše rovnající se nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží na gairo.cz.

6.16. V případě převzetí v hotovosti po vás může GAI požadovat předložení identifikačního průkazu, jako je občanský průkaz nebo cestovní pas, za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestné činnosti. Pokud takový průkaz nepředložíte, můžeme odmítnout vám peněžní prostředky proplatit.

Co když byly součástí zboží dárky?

6.17. Pokud jste zároveň v souvislosti s nákupem zboží obdrželi od GAI dárky, a využili jste možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, musíte nám rovněž se zbožím vrátit i poskytnuté dárky.

V jakých případech může odstoupit od smlouvy GAI?

V některých případech máme i my právo od smlouvy odstoupit. Tomu je zejména v případě chybného nacenění zboží, kdy je cena zjevně nepřiměřená. Můžeme také odstoupit v případě, kdy si objednáte zboží, které je však určeno pouze pro určitý okruh zákazníků, např. pouze pro školy a domovy důchodců.

Odstoupení GAI v případě chyby v ceně zboží

6.22. V případě chybného nacenění zboží, blíže popsaného v kapitole 9. těchto VOP, má GAI právo odstoupit od smlouvy. V takovém případě dojde ze strany GAI ke stornování objednávky, popřípadě k jinému vyrozumění, ze kterého bude patrné, že GAI od smlouvy odstupuje.

6.23. Pokud jste již zaplatili část kupní ceny zboží, bude vám tato částka vrácena zpět stejným způsobem nejpozději do 14 dnů ode dne následujícího po odstoupení od smlouvy GAI.

7. Stížnosti aneb jak řešit spory s GAI

7.1. Záleží nám na tom, abyste byli s GAI spokojeni. A pokud se nám něco nepovede, tak se k situaci postavíme čelem. I když je pro nás zákazník na prvním místě, nemůžeme bohužel ani při sebelepším fungování vyloučit, že dojde k výjimečnému pochybení našeho zaměstnance. Pro co nejrychlejší vyřešení vaší stížnosti máme nastavený interní proces, v rámci kterého rychle přezkoumáváme stížnosti našich zákazníků.

Máte-li nějaký problém nebo stížnost kontaktujte nás na tento email: [email protected]

8. Placení, vrácení peněz, fakturační údaje

8.1. Na našem e-shopu lze platit těmito způsoby. Platba pomocí platební brány online, platba bankovním převodem a dobírkou.

8.2. Do doby úplného zaplacení kupní ceny je zboží stále ve vlastnictví GAI (tzv. výhrada vlastnického práva).

8.3. Údaje na faktuře nelze bohužel po odeslání objednávky měnit.

8.4. K vrácení daně osobám ze třetích zemí při vývozu zboží za splnění podmínek zákona o DPH dochází bezhotovostně na účet zákazníka, pokud GAI nerozhodne o výplatě jiným způsobem. Důvodem preference bezhotovostní platby je nejen legislativa omezující platby v hotovosti, ale i omezení rizika praní špinavých peněz.

Vrácení peněz při odstoupení od smlouvy

8.5. Pokud odstoupíte od smlouvy nebo vám budou peněžní prostředky vraceny z jiného důvodu, vrátíme vám peníze stejným způsobem, jakým jsme je od vás přijali. Pokud však peníze nelze vrátit stejným způsobem, například jste platili hotově na pobočce, kurýrovi nebo došlo k expiraci vaší platební karty, odpovídáte za správnost údajů, které nám k vrácení poskytnete. Za správnost údajů odpovídáte i v případě, kdy jsme vám vyhověli a peníze vracíme jiným způsobem.

9. Ceny

Veškeré naše ceny jsou konečné, v české měně (Kč) a včetně DPH. V ceně zboží není zahrnuta cena dopravy a případně dobírky, která se zobrazí až v poslední fázi tzv. košíku podle vašeho výběru. Ceny jsou zaokrouhlovány na celé koruny. Může nastat situace, kdy při objednání většího počtu zboží bude konečná cena nepatrně odlišná od původně uvedené. To může být způsobeno právě zaokrouhlováním cen.

Pokud dojde během objednávky ke zneužití údajů (osobních nebo firemních), popřípadě platební karty, můžeme prohlásit takovou objednávku za neplatnou.

Zdá se vám cena podezřele nízká? Aneb chyby v ceně zboží

Veškeré námi uváděné ceny jsou konečné a zaokrouhlené na celé koruny. V ojedinělých případech však může dojít k chybě v ceně zboží nebo služby (ač činíme maximum pro prevenci, tak tomuto nejsme bohužel schopni zcela zabránit, i naši zaměstnanci jsou jenom lidé). Podrobnosti o chybách v nacenění, včetně informace, kdy může GAI odstoupit od takové smlouvy, naleznete níže.

Použití poukazů v rozporu s podmínkami

Dojde-li z vaší strany k použití slevového nebo obdobného poukazu v rozporu s jeho podmínkami, můžeme takovou smlouvu na základě dále popsaných podmínek prohlásit za neplatnou.

Cenu a termín dodání u předobjednávek berte prosím s rezervou!

V případě předobjednávek se jedná pouze o předběžnou cenu, která se může od koncové lišit. Bohužel nemůžeme vždy zaručit konkrétní termín dodání, proto vás o všech nových skutečnostech budeme vždy předem informovat. Bližší informace naleznete níže.

Jak počítáme slevy?

9.9. Původní cena (na webu typicky vyobrazena v rámci informování o slevě jako přeškrtnutá) znamená nejnižší cenu za posledních 30 dní před zlevněním, za niž předmětné zboží/službu GAI nabízel na svém e-shopu. Do výpočtu původní ceny se nezohledňují individuální cenová zvýhodnění a cenová zvýhodnění, která nejsou zahrnuta přímo v aktuální prodejní ceně daného zboží (tj. nejsou poskytována automaticky a plošně). Takto vypočtená původní cena zůstává v platnosti i v případě, kdy je zboží zlevňováno postupně několikrát v kratším časovém horizontu, maximálně však po dobu 90 dní.

10. Bezpečnost a ochrana informací (GDPR)

10.1. Ve věci ochrany a zpracování vašich údajů jako kupujícího ze strany Gairo se použijí tyto: Podmínky ochrany osobních údajů.

Podmínky ochrany osobních údajů

Informace o zpracování osobních údajů v případě navštívení webových stránek Správce:
Společnost Obchodní firma: GaiaRoots Innovations, s.r.o.

Právní sídlo: Příčná 1892/4, Nové Město (Praha 1), 110 00 Praha
IČO:  21449864, zapsaná v obchodním rejstříku, (dále jen „Správce“), ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“) zpracovává následující osobní údaje:

  • ID zákazníka

  • IP adresa

  • user agent

  • cookies

ID zákazníka, IP adresa, user agent a cookies budou zpracovány za účelem optimalizace zobrazení a chodu webové stránky a zajištění ochrany před kyberútoky. Takové zpracování umožňuje ust. článku 6 odst. 1. písm. f) Nařízení.

Tyto osobní údaje budou zpracovány po dobu trvání návštěvy na webových stránkách prodávajícího a dále po dobu 3 měsíců od opuštění webových stránek.

Bližší informace ke zpracování cookies naleznete v cookies liště při návštěvě webu Správce.

Správce prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné a nebudou poskytnuty žádné třetí osobě. Výjimku představují dopravci, kterým jsou osobní údaje kupujících předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží a dále zpracovatelé, kterými mohou být:

  • správce webových stránek: společnost Redfox Tech Ltd

  • 272 Bath Street, Glasgow, G2 4JR

  • poskytovatel webhostingových služeb, společnost WEDOS Internet, a.s., se sídlem Masarykova 1230, 373 41 Hluboká nad Vltavou, IČ 28115708,

  • provozovatelé online platebních služeb,

  • případně další poskytovatelé zpracovatelských softwarů, služeb a aplikací, které však v současné době Prodávající nevyužívá.

Vezměte, prosíme, na vědomí, že podle Nařízení máte právo:

  • požadovat po nás informaci, jaké vaše osobní údaje zpracováváme,

  • vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,

  • požadovat po nás výmaz těchto osobních údajů – výmaz Správce provede, pokud tento výmaz není v rozporu s právními předpisy nebo jeho oprávněnými zájmy,

  • na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů,

  • v případě zpracování prováděného na základě oprávněného zájmu Správce dle čl. 6 odst. 1. písm. f) Nařízení máte právo vznést námitku proti zpracování

  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů a právo na účinnou soudní ochranu, pokud má za to, že jeho práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování jeho osobních údajů v rozporu s Nařízením.

10.2. Na druhou stranu vy jako kupující musíte chránit své přístupové údaje k zákaznickému účtu (zejm. hesla) a nikomu jinému je nesdělovat. Za zneužití vašeho přihlašovacího jména nebo hesla někým jiným nenese GAI odpovědnost. Dále nesmíte používat účet, jméno nebo heslo žádného jiného zákazníka.

11. Závěrečná ustanovení

11.1. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.

11.2. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

11.3. Uzavřená smlouva je GAI archivována v interním systému po dobu nejméně tří let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Zákazníkovi poskytne GAI přístup ke smlouvě v odůvodněných případech. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto VOP, kde je tento proces srozumitelně popsán.

11.4. Pokud v některých kapitolách uvádíme nejdříve krátké shrnutí pro základní orientaci a až poté podrobnější text, má v případě nesrovnalostí přednost podrobnější text, který ve většině případů začíná nadpisem „více informací“, „bližší podmínky“ apod.

11.5. Kopii těchto VOP, včetně Reklamačního řádu a daňového dokladu obdržíte zároveň po dokončení vašeho nákupu na e-mail, který jste uvedli v objednávce.

11.6. Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 2. 10. 2023 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle GAI nebo elektronicky na www.gairo.cz.